26 Şubat 2011 Cumartesi

Puzzle Yapmanın Yöntemleri - Yapboz Nasıl Yapılır ?

(REKLAM)
Puzzle Yapmanın Yöntemleri - Yapboz Nasıl Yapılır ?


Puzzle yapmak kesinlikle bir hastalıktır desem abartmış olmam herhalde. Başlayınca başından kalkamıyorum. Bugünlük yeter hadi kalkayım diyorum ki bir parçayı daha yerine koyuyorum. İşte o zaman uzuuuun bir süre daha kalkamıyorum başından. Eminim benim bir çok kişi vardır. Aslında en doğrusu saatlerce başında oturmamak. Bazen aradığım parçayı uzun süre bulamıyorum. Biraz ara veriyorum ve tekrar geldiğimde aradığım parçayı hemen buluyorum. Bunu sizde yapın.
Peki puzzle yapmanın teknikleri yada püf noktaları nelerdir?
Öncelikle renklerine göre parçaları ayırıyoruz. Puzzle yapmaya çerçeveden başlıyoruz. Bunun içinde bir kenarı düz olan çerçeve parçalarını bir yere topluyoruz. Dört tane köşemizide ayırıyoruz ve başlıyoruz işe çerçeveden. Ayrıca bir puzzle halısına sahipseniz işiniz daha kolay. Çünkü hem üzerindeki parça sayısına göre olan hazır çerçevesi işinizi kolaylaştırıyor, hem de sürekli ortada açık duran bi puzzle olmuyor. Kolayca kaldırıyorsunuz bu yüzden parça kayboldu derdinizde en aza iniyor. Yapacağınız puzzle resminizi iyice inceleyin en ufak ayrıntıları bile göz ardı emeyin bazen küçücük bir nokta bile parçayı doğru yere kooymanızı sağlıyor.Resimdeki belirli desenlerin parçalarını da ayrı bir yere ayırarak yapım işlemini daha da kolaylaştırabilirsiniz. Mesela Kaplumbağa Terbiyecisi’ ni yapıyorsunuz, kaplumbağa parçalarını bir yere, terbiyecinin kıyafetinin parçalarını bir yere, duvar işlemelerini de ayrı bir yere ayırabilirsiniz. Böylece parça parça yapıp birleştirebilirsiniz de. Umarım bu yazdıklarım size yardımcı olur. Puzzle yapmak harika bir şey, her parça bir mutluluk sebebi :) Puzzle yaparken konsantre de çok önemli. Biz genelde eşim ile birlikte yapıyoruz. Ama eşimin nöbette olduğu geceler bütün dikkatimi puzzle verdiğim için daha çok parçayı yerine koyuyorum :)
Ve puzzle bitti. Yapıştırma işlemine geldik bunun için özel puzzle yapıştırıcılarını kullanıyoruz. Bir çok puzzle kutusunun içinden yapıştırıcısı çıkıyor. Ama bazı markaların vermiyor. Eğer puzzle yapıştırıcınız yoksa internetten yada bazı kırtasiyelerden temin edebilirsiniz. Yapıştırıcımızı puzzle üzerine sürerek yapıyoruz. Çok fazla sürülmemesi öneriliyor, bazen kabarmasına sebep oluyor.
Sizde bu konudaki soru ve önerilerinizi yazabilirsiniz. Hatta Yaptığınız puzzle resimlerini bana göndererek sizin adınıza sitemde yayınlayabilirim.
(REKLAM)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder